Kompaktní výpis příspěvků za měsíc srpen 2004
Pixy: SuperStar si na nic nehraje
Nemyslíš si, že svými příspěvky na weblogu a poloúčastí jsi spíše zpropagoval tu soutěž? Psal potom o soutěži kde kdo, že s tebou buď souhlasí, nebo ne.
-
Je to možné. Ale já nejsem od toho, abych skrýval informace, nebo někomu bránil se něco dozvědět. Naopak. Řekl jsem ale svůj názor a každý pak měl víc informací než předtím a mohl se lépe rozhodnout.
- Sám jsi psal o soutěži SuperStar, kterou jsi sice také kritizoval, ale tolik ti nevadila. V čem je hlavní rozdíl? Nově šlo přece také jenom o zisk.
-
V Superstar se aspoň na nic nehraje. Hledá se prostě ideální produkt pro potřeby hudebního vydavatelství. Každý to věděl a šlo se rovně za tímhle cílem.
Robert Němec vyhlásil soutěž pro zájemce o SEO, která měla zdánlivě prověřovat jejich schopnosti v tomto oboru, v němž se pan Němec prohlašuje být profesionálem. Přitom cíl byl úplně jiný a většina účastníků o něm stále nemá ani potuchy. Přijde mi to podobné, jako kdybych já vyhlásil soutěž o nejlepší návrh stránky a nešlo mi vůbec o to, aby se účastníci naučili dělat dobrý webdesign a aby mohli ukázat, kdo opravdu umí, ale aby mi někdo udělal zadarmo pěkný layout, který pak někomu prodám. Je to skoro to samé, jako "soutěž" pana Němce.
Seriál: Pixy o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Pixy: Také mi vadí "SEO" v názvu soutěže [3. září 2004 6:00]
- Pixy: Soutěže jsou dobrá věc [2. září 2004 6:00]
- Pixy: soutěž běžešelemovací řůčovičky pro mě ani nezačala [1. září 2004 6:00]
- Pixy: SuperStar si na nic nehraje [31. srpna 2004 6:00]
- Rozhovor s Pixym o soutěži běžešelemovací řůčovičky [30. srpna 2004 6:00]
Rozhovor s Pixym o soutěži běžešelemovací řůčovičky
Po rozhovoru s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky následoval rozhovor s nezávislým pozorovatelem Dušanem "Yuhů" Janovským. Nejednalo se ale o rozhovor poslední. Následuje povídání s jedním z největších kritiků celé soutěže běžešelemovací řůčovičky Petrem "Pixy" Staníčkem. Takže se denně až do pátku můžete těšit na část zajímavého rozhovoru.
- Své důvody, proč se neúčastníš soutěže jsi už uvedl. Proč jsi ale vytvořil tu nesoutěžní stránku?
-
Jako "stávkokaze". Kdyby mně ta soutěž jen přišla nějak hloupá nebo tak, tak ji budu ignorovat. Kdyby mně přišla hloupá hodně nebo bych na ní dokonce viděl něco v nepořádku, tak o tom třeba i napíšu. Ale tohle není soutěž, ale normální zaplacená (byť netradiční) reklamní kampaň pro klienta pana Němce - a mně prostě silně vadilo, že to většina nadšených soutěžících nepochopila a s jiskrou v oku se vrhla do sportovního zápolení o foťák a domácí kino. A mysleli si, že navíc naučí i něco o tom novém nadějném oboru, který pan CEO tak mocně propaguje - přitom ve skutečnosti jen dělali reklamu nejmenovanému webovému obchodu. Tak jsem se rozhodl, že můžu-li tuhle nečestnou praktiku pokazit, tak musím.
- Co ti nejvíce vadí na soutěži? Propagace Roberta Němce, partnera soutěže, zpětné odkazy, či něco jiného?
-
Faleš, neupřímnost a obchodní praktiky balamutící naivní nezkušené lidi. Kdyby pan Němec rovnou přiznal, že se jedná o součást placené reklamní kampaně, neřeknu ani "ň". Jenže jeho obchodní praktiky takové prostě nejsou.
Seriál: Pixy o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Pixy: Také mi vadí "SEO" v názvu soutěže [3. září 2004 6:00]
- Pixy: Soutěže jsou dobrá věc [2. září 2004 6:00]
- Pixy: soutěž běžešelemovací řůčovičky pro mě ani nezačala [1. září 2004 6:00]
- Pixy: SuperStar si na nic nehraje [31. srpna 2004 6:00]
- Rozhovor s Pixym o soutěži běžešelemovací řůčovičky [30. srpna 2004 6:00]
Další AdWords reklama: eSlevy
Dvě staré reklamy AdWords, které se zobrazovaly při hledání výrazu běžešelemovací řůčovičky, již nenajdete. Zato se snaží další firma propagovat svoje služby na soutěži Běžešelemovací řůčovičky. Jde o firmu eSlevy, která propaguje své reklamní kupóny. Minulé reklamy byly alespoň zacílené, proto by mě zajímalo, jak moc tato reklama uspěje.

Seriál: AdWords
- SEO neexistuje [1. února 2006 12:30]
- Nový nástroj pro výběr klíčových slov v AdWords [21. října 2005 23:22]
- AdWords částečně na Seznamu [11. února 2005 18:00]
- Pokročilá optimalizace AdWords [26. listopadu 2004 22:58]
- Povzdechnutí nad PPC v Čechách [27. října 2004 8:41]
- Další AdWords reklama: eSlevy [28. srpna 2004 13:31]
- AdWords reklama [11. srpna 2004 10:06]
- České Google Adwords a nový vzhled Googlu [5. dubna 2004 19:52]
- AdWords: cena a konverzní poměr [25. března 2004 6:26]
- AdWords: řazení a míra prokliku [18. března 2004 17:15]
- Seznámení s AdWords [9. března 2004 17:11]
- Jak na Google AdWords [8. ledna 2004 6:49]
Počty stránek v soutěži běžešelemovací řůčovičky
Kdo jiný by měl sledovat počet stránek, které najde Google na dotaz běžešelemovací řůčovičky, než Jirka Bureš. Jeho měření najdete v článku Dynamika soutěže běžešelemovací řůčovičky.

Aktuálně Google na dotaz běžešelemovací řůčovičky vrací 57 400 stránek. Jedná se o stránky, ne weby, takže toto číslo nám nic neřekne o tom, kolik webů píše o soutěži Běžešelemovací řůčovičky.
Schválně se podívejme kolik webů Google opravdu našel. Z toho důvodu nastavíme počet stránek na 100. A ejhle, zjistíme, že Google najde těch webů maximálně 500:

A po bližším prozkoumání, se nakonec dostaneme k číslu 311.
![]()
I číslo 311 není přesné, protože u některých webů se zobrazují dvě stránky u jiných pouze 1, ale odchylka už bude malá.
Musíme rozlišovat weby a stránky a vždy určit, který údaj nás vlastně zajímá. Zda celkový počet stránek, nebo webů.
Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora
Souhlasíš s tím, že Robert Němec získá především nové zpětné odkazy, nebo (jak on sám tvrdí) mu to spíše pomůže v budování značky?
Ty zpětné odkazy pravděpodobně vůbec nehrají roli. Značku si buduje, je otázka, jak kvalitní ta značka po ukončení soutěže bude. Asi o Robertu Němcovi vím málo, ale co tak různě čtu, tak mám pocit, že mnoha lidem zásadně nesednul.
On má třeba takový styl komunikace, který bych asi označil jako "jásavě americký". Spousta lidí na to má alergii. Já trochu taky, ale jsem tolerantní. Chápu, že pro získávání méně informovaných zákazníků je to asi velmi dobrá strategie.
Je to podobné, jako když se v české firmě všichni jmenují account manager nebo project supervisor, i když je to normální obchoďák nebo kontrolor. Nebo CEO, že? Ale neznámá slova mohou na klienta zapůsobit. On sice neví, co to které znamená, ale bojí se zeptat a v konečném důsledku má pocit, že ta firma je jako více "in".
Tím se dostáváme k zajímavějšímu tématu. Hodně lidí tenhle jásavě americký a anglicko-technický styl firemní komunikace přebírá na své stránky. Bavili jsme se o tom onehdy na nějaké Poslední středě a většinou se mnou lidi nesouhlasili. Já si totiž myslím (a říkal jsem to tam), že dělat ze sebe něco, co nejsem, se na webu nevyplácí. Ale protiargument zněl, že pro spoustu firem, abych se vůbec mohl stát jejich klientem, musím mít stránky postříbřené a v angličtině a musím si hrát na supermana a robota terminátora. Nevím, možná mají pravdu. Asi v těch firmách, co vybírají klienty, sedí také supermani a roboti a ke spolupráci si vybírají podobné postříbřené magory. Ale to jsem odběhl.
Děkuji Yuhůovi za rozhovor!
Seriál: Yuhů o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora [27. srpna 2004 2:25]
- Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu [26. srpna 2004 18:12]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu [25. srpna 2004 8:50]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem [24. srpna 2004 8:03]
- Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [23. srpna 2004 8:18]
Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu
Jaký je tvůj názor na propagaci Roberta Němce pomocí soutěže? Vadí ti taky tolik jako některým ostatním?
Ne. Soutěže k marketingu neodmyslitelně patří. Nevadí mi soutěž jako taková, vadí mi trochu hloupé stanovení kritérií – pouze "být první v Google". Nebo mě spíš mrzí než vadí. Chápu totiž, že asi nešlo vymyslet nic jednoduššího.
- Jednoduššího asi opravdu těžko. Máš ty osobně nějakou představu, jak by šla ta soutěž udělat inteligentněji se zachováním poměrně snadné organizace a možnosti se zúčastnit kohokoli?
Rozhodně mě nic nenapadá. Veškeré modely soutěže postavené třeba na návštěvnosti jsou moc špatně měřitelné, takže první pozice v nějakém vyhledávači se jako kritérium nabízí.
Já už po těch pár dnech, kdy soutěž běží, vím, co mi na tom nejvíc vadí. Zkraje jsem si to neuvědomil, ale vadí mi název té soutěže, resp. to "SEO" v názvu. Pozicování nějaké stránky na první místo totiž se skutečným SEO moc nesouvisí.
Seriál: Yuhů o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora [27. srpna 2004 2:25]
- Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu [26. srpna 2004 18:12]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu [25. srpna 2004 8:50]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem [24. srpna 2004 8:03]
- Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [23. srpna 2004 8:18]
Nepochopení soutěže Běžešelemovací řůčovičky a SEO
Martin Kopta dnes na Lupě kritizuje v článku Běžešelemovací řůčovičky: stav v poločase soutěž Běžešelemovací řůčovičky.
Měla ukázat, kdo zvládá nejlépe přirozený marketing ve vyhledávačích. Výsledky jsou však zatím spíše kontraproduktivní. Vznikly tisíce neužitečných stránek, objevily se jalové odkazy, soutěžní weby nejsou zaměřené prodejně a nezískávají důvěru uživatelů.
Nevím kde na to Martin přišel, ale tohle cílem soutěže Běžešelemovací řůčovičky nikdy IMHO nebylo. Cílem je dostat se na frázi běžešelemovací řůčovičky na první místo na Googlu. To, že to řada lidí spojuje s něčím jiným, je jiný problém. Opravdu nechápu, co by měla stránka, která se snaží být první na určitý výraz prodávat?
Vzhledem k tomu, že kapacity v oboru, jako třeba Marek Prokop, považují za nejlepší metodu pro optimalizaci pro vyhledávače tvorbu kvalitního a užitečného obsahu, domnívám se, že výsledky jsou tak trochu kontraproduktivní. Kolik užitečného a kvalitního obsahu může sedmnáct až třicet jedinců vyprodukovat na bezmála padesáti tisících stránek?
Bohužel, Martine, vyhledávače zatím nepoznají kvalitní obsah. Musí jim to sdělit uživatelé na svých stránkách svými odkazy. Takže i když se já snažím psát zajímavý obsah, z kterého jsi také čerpal, tak na mě stejně neodkážeš, protože nemůžeš přece podpořit žádnou stránku (ani se zajímavým obsahem).
Takových je bohužel víc, kteří neodkáží jenom kvůli té averzi k soutěži. Tímto děkuji těm, kteří se nebáli odkázat. Stejně totiž odkazují na stovky jiných stránek.
Pokud si uživatel má z výsledků vybrat racionálně, nedostane šanci, musí klepnout na odkaz naslepo, například podle pořadí.
Poradíš mi tedy, jaký lepší popisek zvolit, aby měl větší informační hodnotu, než: "Weblog o soutěži Běžešelemovací řůčovičky. Najdete zde analýzy, komentáře, novinky soutěže Běžešelemovací řůčovičky"?
Na žádné stránce není tlačítko "koupit". Proč jsou tedy dotyčné stránky nejsnáze nalezitelné, když hledačovu touhu po nákupu BŘ nevyslyší?
Toto mě dostalo nejvíce. Martin pořád zdůrazňuje něco o prodeji, zisku vzhledem k SEO. Bude to asi tím, že používám vyhledávač špatně. Z 99 % hledám nekomerční obsah (možná o trochu méně, pokud se třeba berou jízdní řády a podobné jako komerční hledání).
Hledám informace. Nevím, jak se něco udělá, kde něco najdu, kdy něco najdu atd. Spustím tedy vyhledávač a zkusím najít, jestli to někdo ví. A většinou také ano. Po nalezení dané informace stránky opouštím, autor dané informace na mé návštěvě nejspíše prodělal - svým časem, platbou za webdesign, webhosting, doménu atd.
Jediný zisk může být z reklamy a propagace svého jména. Např. tento celý web je těžce prodělečný, stojí mě spoustu času i trochu peněz. Přesto jsem spokojený, baví mě to a nikdy jsem nelitoval, že to dělám.
Ještě poznámka - jak může být SEO spojené se ziskem a zároveň s kvalitním obsahem? To znamená, že všechny nekomerční stránky mají nekvalitní obsah? Určitě ne! Jejich autoři chtějí být také první na klíčová slova o kterých píší, i když na uživatelově návštěvě nevydělají ani korunu.
Prozradíš mi tedy, co mám prodávat (kromě svého jména) na informačním weblogu?
Seriál: Reakce k soutěži Běžešelemovací řůčovičky
- Nepochopení soutěže Běžešelemovací řůčovičky a SEO [26. srpna 2004 14:31]
- Zklamání z reakcí k soutěži běžešelemovací řůčovičky [11. srpna 2004 14:23]
Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu
Co tě nejvíce překvapilo při průběhu soutěže běžešelemovací řůčovičky?
Jak strašně se její ohlas podobá jiným debatám do krve, které je na českých blozích občas možno potkat. Trochu moc emocí. Připouštím, že jsem to toho emočního kotlíku sám svými příspěvky přispěl. Sám si ale píšu blog právě proto, abych se nemusel cenzurovat. Že občas píšu blbosti, to k tomu patří.
Ptal ses na překvapení – vlastně nevím. Spíš mě překvapuje, jaká je to nuda. Muhehe.
- Je vidět, že sleduješ soutěž běžešelemovací řůčovičky podrobně. Z jakých důvodů tak činíš? Ryze profesní, ověřuješ své SEO znalosti, učíš se nové věci, nebo něco jiného...
Všechno, co jsi vyjmenoval. Toho nového jsem se moc nenaučil, snad jen bylo zajímavé sledování prvních výsledků asi dva dny po zahájení – tehdy byly na prvních místech stránky, které samy pouze odkazovaly na ty stránky soutěžní. A ty soutěžní tam nebyly. To se v Google mimochodem děje u nových webů, když Google ještě nestihne (nebo spíš ani nechce) v jejich stránkách udělat tolik iterací.
Spíš to sledování beru jako zábavu nebo odpočinek. Taky po mailu nebo osobně znám spoustu lidí, kteří se toho účastní – svým způsobem kamarádi, podobně jako Ty, takže jde i o osobní zájem.
Seriál: Yuhů o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora [27. srpna 2004 2:25]
- Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu [26. srpna 2004 18:12]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu [25. srpna 2004 8:50]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem [24. srpna 2004 8:03]
- Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [23. srpna 2004 8:18]
Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem
Považuješ email, který propagoval soutěž, za spam?
Ne. Daniel Dočekal, který si na to myslím postěžoval první, je príma extremista, takže od něj to označení mailu jako spam sedí. Spam chápu jako necílené a masové rozesílání. Těžko říct, kde je ta hranice – tohle spam je a tohle ještě ne. Třicet nebo kolik příjemců je podle mě ještě v pohodě. Nikoho nenutím, aby se mnou souhlasil.
- Co říkáš na to, že se běžešelemovací řůčovičky staly novými druhy koček, tréninkovými metodami, či firmami?
Byl to pokus jít na to z jiné strany, než bych šel třeba já. Těžko říci, jestli ten konkrétní obsah daným stránkám pomohl. Dnes už si myslím, že spíše ano. Například kočičky zblbnuly adminy Seznamu tak, že jejich stránku přidali do sekce Zoologie. Když už je řeč o Seznamu -- tam je důležité dostat se spíše kvůli jeho velké návštěvnosti (a následně kvůli návštěvnosti své), než kvůli Google.
Obecně má dobrý textový obsah ale mnohem důležitější funkci než přitahování zpětných odkazů (a blbnutí adminů katalogů) -- má přirozeně obsahovat slovní spojení, která lidé přirozeně hledají. Z určitého pohledu je vlastně sympatické, že tvůrci těchto mile fabulačních stránek sáhli po klasickém optimalizačním postupu, i když pro výsledek soutěže jeho největší přínos není podstatný.
Seriál: Yuhů o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora [27. srpna 2004 2:25]
- Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu [26. srpna 2004 18:12]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu [25. srpna 2004 8:50]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem [24. srpna 2004 8:03]
- Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [23. srpna 2004 8:18]
Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky
Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky sice včera skončil, ale nebojte se, mám pro vás připravený další neméně zajímavý. Tentokrát na otázky točící se kolem soutěže běžešelemovací řůčovičky odpovídal Dušan "Yuhů" Janovský. Rozhovor bude vyházet od dneška do pátku.
- Začnu logicky. Proč se sám neúčastníš soutěže běžešelemovací řůčovičky?
Mám spoustu jiné práce, kterou jsem slíbil udělat. Fakt spoustu. A zajímavé. To, že ti teď odpovídám nebo že píšu do blogu, je jenom povinná relaxace.
Další důvod je složitější. Možná by mě i to soutěžení bavilo, ale nevěděl bych, kde té soutěži postavit hranici. Starám se o dost stránek, z toho o víc než tisíc stránek vlastních. Kdybych na každou stránku dal odkaz na svou soutěžní stránku, měl bych to hodně zjednodušené. Ale já tam ten odkaz dávat nechci. Co je mým čtenářům do toho, že se účastním nějaké soutěže? Nebudu je přece blbnout.
A zase kdybych svoje stránky nevyužil, tak bych to měl hodně pracné. Musel bych si asi postavit linkfarmu nebo prostě hodně optimalizovat. Přitom by to byla práce, ze které se nelze moc naučit ani pobavit. Při normální optimalizaci si grepuju logy a říkám si – hele, tohle je zajímavé, tohle taky. Sleduju na těch logách, jak se uživatelé chovají nebo co hledají. Prostě paráda. Co bych ale měl ze sledování lidí hledající běžešelemovací řůčovičky nebo jak to je?
Obecně za to mám prostě pocit, že normální lidi nezajímají vymyšlené blbosti. Raději píšu o reálných věcech. Zrovna mám rozepsaných asi 12 stránek a tři celé nové weby a nestíhám ani to. Nepočítám web o krasopisu, ten už asi nikdy nedopíšu.
- Kdyby ses zúčastnil, použil bys opravdu link farmu? Pokud ne, tak co především?
Použil bych linkfarmu. Pokud ne, tak všechno, co jsem popsal ve svém prvním spotu (Jak bych vyhrával foťáky). Myslel jsem to tehdy vážně. Linkfarma je krátkodobě moc pěkně funkční věc. Než na ni někdo z Google přijde. A v Google se o české stránky moc nestarají. Normálně člověk linkfarmou riskuje, že mu ji Google zabanuje, že to někdo nabonzuje, že ztratí krédo, že mu ji zabanuje Michal Illich v Jyxu nebo že tam prostě přestanou roboti chodit. Linkfarma je vždycky riziko. Ovšem v téhle soutěži, kde vítěz bere vše (v SEO realitě tomu tak není), by sázka na riziko byla správná.
Seriál: Yuhů o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- Yuhů: Nehrajte si na Supermana a Terminátora [27. srpna 2004 2:25]
- Yuhů: Nejvíce mi vadí "SEO" v názvu [26. srpna 2004 18:12]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky sleduji pro zábavu [25. srpna 2004 8:50]
- Yuhů: soutěž běžešelemovací řůčovičky nebyla propagovaná spamem [24. srpna 2004 8:03]
- Rozhovor s Yuhůem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [23. srpna 2004 8:18]
Zpětné odkazy v soutěži běžešelemovací řůčovičky
Zpětné odkazy mají na Googlu jednu z největších vah při hodnocení stránek. Poté co se Pixy rozhodl přestat soutěžit (či spíše optimalizovat na běžešelemovací řůčovičky), se ukázalo že zpětné odkazy mají váhu jasně největší.
Již to jsou 3 dny, kdy se na Pixyho stránce nevyskytuje ani jednou slovní spojení běžešelemovací řůčovičky, přesto je tato stránka pořád první. Jedná se totiž o klasickou Google bombu - na stránce není ani jednou daný výraz, ale protože všichni na tu stránku odkazují s textem běžešelemovací řůčovičky, tak je pořád první.
Před nedávnou dobou proběhly spekulace, že je konec Google bomb, protože daná stránka musí obsahovat alespoň jeden výskyt daného textu. Jak je vidět, nemusí. Pořád také fungují staré Google bomby:
- bastards směřuje na SCO
- miserable failure na životopis George W. Bushe
Je tak zajímavé sledovat, jak stránky s výbornými on-page faktory a průměrnými off-page faktory nepředběhnou stránku s nulovými on-page faktory a výbornými off-page faktory.
V Pixyho případě je možné, že se jedná o setrvačnost. Uvidíme za týden, dva. Potom by se jednalo o čistokrevnou Google bombu.
Osobně mi nutnost výskytu textu na dané stránce přišla jako dobrý nápad, bohužel nic takového (prozatím?) nefunguje.
RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6
Na co bys rád odpověděl?
-
Divím, že si nikdo nevšiml, že vyhrát je celkem snadné. Aktuálně soutěží 17 lidí. I když by se přihlásilo celkem 30 lidí, pravděpodobnost vyhrát cenu za několik tisíc je 1:6. V jaké jiné soutěži se vám toto nabízí? Přitom stačí číst naší Letní školu SEO, kde se naučíte vše potřebné.
- Tímto náš rozhovor končí, děkuji ti za něj. Chceš něco vzkázat čtenářům?
Děkuji všem soutěžícím za odvahu a nadšení jít do soutěže. Děkuji i sponzorovi, ProfiObchody.cz za věnování hodnotných výher. Ostatním bych rád vzkázal, ať se nebojí se do SEO soutěže zapojit. Přinejhorším získají zkušenosti a kontakty. Přinejlepším domácí DVD kino Sony a dalších pět výher.
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky
Můžeš popsat detailně průběh příprav od nápadu po vyhlášení soutěže běžešelemovací řůčovičky?
-
Nápad jsem dostal, myslím, někdy v červnu. Tenkrát se na nás obrátily dva internetové obchody, které chtěly využít našich služeb. Řekl jsem si, že s kým se dohodneme, tomu nabídnu spolupořadatelství v SEO soutěži.
Začátky byly pomalé. Ale pak jsem řekl, že tomu musíme dát větší prioritu, jinak to léto nestihneme. 14. července 2004 jsem zaregistroval doménu, 15. července poslal návrh grafiky Marku Moškořovi a domluvil s ProfiObchody.cz ceny. Panu Valachovi se to velice zalíbilo a pro SEO soutěž se nadchl.
Pak všechno běželo až do 19. července, kde se zasekl převod domény, který se nám podařilo vyřešit až 26. července. Mezitím jsme vytvářeli grafiku, obsah, promýšleli všechno možné, programovali atd. Byl už ale konec týdne a spouštět věci na konci týdne se nevyplatí. Nejúčinnější je to v neděli nebo v pondělí – média pak o tom mohou celý týden diskutovat.
Trochu se s tím pojí web SEO-SEM.cz. Na ten nápad přišel Michal Krutiš nebo já (už si to nepamatuji a možná to bylo společně :-)) už někdy na podzim 2003. Ale stále se nám nedostávalo času.
- Budete analyzovat přední místa a hledat "SEO talenty"?
Určitě. Spíše bych ale teď potřeboval nějakého schopného accounta, který by stíhal za mne obsluhovat zákazníky. :-(
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
RN: Kategorie Copywriter
Přiblížil bys nám ještě více kategorii Copywriter?
-
V SEO, pokud jej pojímáte jako součást marketingu, vám nestačí jenom skvělá pozice ve vyhledávačích. Musíte mít i atraktivní titulek a popisek, který "donutí" lidi kliknout zrovna na váš odkaz. A následující text je musí přimět ke koupi.
Prostě: skvělý text na třetí pozici je lepší než mizerný text na první pozici.
Proto jsme vyhlásili i kategorii Copywriter, kde mají soutěžící předvést i své marketingové (především pak copywritingové) schopnosti. Pokud se ale podívám na aktuální výsledky soutěže, je to bída. :-(
Přesto: nikdy v SEO nezapomínejte na důležitost pozic. Viz můj článek O pozice jde až na prvním místě.
- Probíhá zatím soutěž běžešelemovací řůčovičky podle plánů, nebo tě něco překvapilo?
Samozřejmě, že mě překvapila reakce bloggerů a další negativní reakce. Zkoumal jsem, zda-li byly i negativní reakce na SEO Challenge. Takřka žádné jsem ale nenašel. Prostě typicky česky jednak závist, jednak nepřijímání toho, kdo je trochu více viditelný.
Pozitivně mě ale překvapila ona "bublina". Vždyť dnes zná Google 19 200 stránek, kde jsou běžešelemovací řůčovičky. Ale zase je to české: všichni kecají, ale málokdo něco dělá. Přesně jako v politice. A když se někdo zapojí (v politice, ale i v SEO soutěži), dostane se mu od "kecající většiny" jenom dehonestace.
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer
Můžeš nám objasnit rozdíly mezi kategoriemi Quicker, Blogger, Player a Stayer? Jsou nějaké rozdíly mezi nimi, nebo se liší pouze v datu uvedení?
-
Rozdíly jsou dosti významné. Kategorie Quicker vycházela trochu z dřívějších dob, kdy optimalizace většinou trvala měsíce. Nyní je Google rychlý a již druhý den po soutěži zachytil na 82 stránek se slovy "běžešelemovací řůčovičky".
Přesto má kategorie Quicker prokázat rychlost v optimalizaci pro vyhledávače. Je to představení vašich schopností pro aktuální dění. Když se něco ve společnosti děje, nemůžete čekat měsíce, až upravíte celý server a získáte dostatek zpětných odkazů.
Player je tvrdá hráčská kategorie. Neklade důraz na rychlost, ale na schopnosti dostat se v "normálním čase" na vrchol.
Stayer je pak skutečný "mistr optimalizátor". Dokáže se nejenom dostat na vrchol, ale zvládne se na něm i udržet. To je v optimalizaci pro vyhledávače velice těžké.
Při hodnocení je třeba se dívat na doby, jak dlouho musí soutěžící soutěžit. Zatímco u Quickera stačí třicet dní, u Stayera padesát sedm dní. Přitom předpokládáme delší dobu.
Blogger je pak možnost zahrát si i pro bloggery. Ti často (podle našich předpokladů) nemohou vytvořit zcela nové stránky, ale budou hrát se svými současnými. Protože si je kvůli SEO soutěži nemohou přetvořit tak, aby vyhráli, zřídili jsme pro ně speciální "disciplínu", ve které se mohou porovnávat bloggeři navzájem.
- Plánujete třeba za rok novou soutěž v jiném slovním spojení, nebo to stačilo?
Uvidíme podle výsledků. Pokud se to bude lidem dostatečně líbit, rádi SEO soutěž zopakujeme. Ostatně, ne nadarmo bude na "oficiálních oceněních" uveden rok soutěže.
Vyhledávače se každý rok mění a každý rok může být nejlepší někdo jiný.
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky
Co si myslíš, že bude největším přínosem pro tebe? Zpětné odkazy, budování značky, něco jiného?
Jednoznačně budování značky (a s tím doufám související růst zisků :-)). K čemu je vám, že vás zná 99 % populace, když vám klesají příjmy?).
O odkazy nejde. V současné době máme 909 odkazů na hlavní stránku, takže dvacet odkazů ze SEO soutěže pro nás zas takový posun znamenat nebude. Navíc jsme asi před měsícem spustili nový projekt na budování zpětných odkazů, který nám přináší více odkazů než SEO soutěž.
- Oslovíš ještě někdy bloggery při spuštění nové akce či služby?
Rád bych. Přeci jenom jsou to média. A protože s většinou veřejností nemůžete pracovat přímo, ale skrze média, musíte pracovat s médii.
Samozřejmě, budeme muset vylepšit formu a obsah komunikaci. O mediálních pracovnících (včetně bloggerů) si můžete myslet cokoli: můžete je milovat nebo se na ně dívat jako Miloš Zeman. Ale musíte je respektovat, protože bez nich se neobejdete.
Dobrá otázka je: má blogger právo odmítnout komunikaci? Je to jako otázka: mají média právo odmítnout komunikaci?
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
Yuhů radí v soutěži běžešelemovací řůčovičky
Musím splnit Yuhůovu předpověď, že odkážu na jeho příspěvek Pár rad zoufalým soutěžícím. Kritizuje v něm chyby v SEO, kterých se někteří soutěžící dopustili.
O nesmyslnosti dávat do URL bezeselemovaci-ruzovicky jsem už psal v příspěvku Klíčové slovo v URL. Neoptimalizujeme totiž na bezeselemovaci ruzovicky, ani pro Jyxo a Morfeo. Osobně jsem chtěl nejdřív dát do URL diakritiku, ale pak jsem si to rozmyslel a zvolil krátké SEO.
Dále Yuhů radí: odkazujte na své konkurenty. No pár odkazů jsem již dal, ale moc jich není. Ze začátku jsem plánoval více, ještě uvidím.
Yuhů mi radí, že mám moc velký soubor, tím pádem i malou hustotu klíčového slova. Je vidět, že Google má rád malé soubory, takže jsem zmenšil počet příspěvků na 3 a uvidím.
Jediné s čím nesouhlasím je, že psát soutěžní stránky s originálním, čtivým a přirozeným textem je zcela zbytečné. Mě by totiž ta soutěž jinak vůbec nebavila. Prostě dělám weblog (což mě hodně baví ;-) úzce zaměřený na jedno téma. Kdybych měl psát nějaké kydy a jenom tupě optimalizovat, tak bych toho brzo nechal.
Děkuji Yuhůovi za rady a odkaz.
Řůčovičky běžešelemovací vs. běžešelemovací řůčovičky
Možná jste si mysleli, že při hledání nezáleží na pořadí slov, jak je zadáte. To ale není pravda, zkuste výsledky, které dostanete po vyhledání:
| běžešelemovací řůčovičky | řůčovičky běžešelemovací |
|---|---|
| www.pixy.cz/blogg/clanky/bezeselemovaci-rucovicky.html | www.pagerank.cz/optimalizace.php?kod=bezeselemovaci_rucovicky |
| www.pixy.cz/blog/2004_08_archiv.html | gweb.cz/zahorany/diskuze.asp?cmd=show&room=ZAHORANY |
| az.co.cz/bezeselemovaci-rucovicky/ | bezeselemovaci-rucovicky.stirgex.com/ |
| www.zpravy.net/seo/ | bezeselemovaci-rucovicky.wz.cz/ |
| www.zpravy.net/weblog/archiv/0408/bezeselemovaci-rucovicky.php | www.pixy.cz/blogg/clanky/bezeselemovaci-rucovicky.html |
| bezeselemovaci-rucovicky.stirgex.com/ | www.zkulickyprd.cz/page_cele_0_250_0_css_0.html |
| www.vaclavak.net/bezeselemovaci-rucovicky/bezeselemovaci-rucovicky.html | www.zkulickyprd.cz/page_kecy_0_250_0_css_0.html |
| rammi.cz/bezeselemovaci-rucovicky/ | www.zpravy.net/seo/ |
| www.canlog.cz/bezeselemovaci-rucovicky/bezeselemovaci-rucovicky.html | az.co.cz/bezeselemovaci-rucovicky/ |
| www.maly.cz/index.php?item=1028 | www.vaclavak.net/bezeselemovaci-rucovicky/bezeselemovaci-rucovicky.html |
Při srovnání výsledků je vidět, že z prvních 10 výsledků se pouze 5 stránek nachází v obou výsledcích hledání. A první 4 jsou odlišné úplně!
Je vidět, že můžete optimalizovat na různé pořadí slov. Pokud například všechna konkurence optimalizuje na A B, vy zkuste přidat optimalizaci také na B A. Můžete jenom získat.
RN: Negativní reklama není dobrá
Pokračuji v rozhovoru s Robertem Němcem dalšími dvěmi otázkami a odpověďmi:
- Co zatím říkáš na kladné a záporné reakce na soutěž běžešelemovací řůčovičky? Můžeš se k ním nějak vyjádřit?
Sergio Zyman, bývalý viceprezident Coca-Coly pro marketing, vyvrací tvrzení, že i negativní publicita je dobrá. Je to pravda. Na druhou stranu, kdyby nebylo oněch záporných reakcí, nevědělo by se o SEO soutěži tolik.
Takže i když s drtivou většinou negativních reakcí nesouhlasím (31 e-mailů bloggerům nepovažuji za spam ale za informovaní těchto médií a dva odkazy myslím nikoho nezabijí, obzvláště, když je za to nabídnuta možnost vyhrát hodnotné ceny), vlastně bych měl bloggerům poděkovat.
Já jsem minulý rok musel sníst a vystříhat obaly z 99 sušenek, abych získal jeden pitomý polštářek. :-)
- Nebyl start možná trochu uspěchaný? Překlepy na webu, nevalidní kód soutěže, sporná propagace...
Život je otázkou priorit. Chtěli jsme zasáhnout „okurkovou sezónu“ a museli se věnovat i zákazníkům. Do toho zasáhlo, že lidi ve firmě různě odjížděli a přijížděli z dovolených. Takže jsem řekl: lepší nedokonale nyní, než dokonale za měsíc.
Poslední dvě otázky jsou volné.
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
Výměna odkazů
Z důvodu podpory mé účasti v soutěži běžešelemovací řůčovičky nabízím výměnu odkazů. Vy umístíte můj odkaz: SEO: Běžešelemovací řůčovičky na stránku s minimálně Toolbar PageRankem 4 a já dám váš odkaz na stránku odkazů, která má Toolbar PageRank 5.
Výměna trvá do listopadu, ale po dohodě může být prodloužena na neurčito. Potom bude odkaz směřovat na About weblog. Takže jestliže máte zájem vyměnit si odkaz se stránkou s Toolbar PageRankem 5 pište na about@zpravy.net. Jestliže byste místo odkazu získali raději pozvánku na Gmail, není problém.
Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky
Připravil jsem pro vás velký rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky. Rozhovor budu vydávat postupně celý týden - denně 2 otázky a odpovědi.
- Kdo přišel s nápadem uspořádat soutěž běžešelemovací řůčovičky v Čechách a kdo a jak se podílel na jejím spuštění?
Moje maličkost. Pokud sledujete konferenci seo.nawebu.cz, můžete si najít, že jsem se k podobné soutěži v zahraničí (SEO Challenge) nevyjádřil zrovna nadšeně (http://seo.nawebu.cz/200405/0034.html). Jenže pak jsem začal zkoumat výsledky soutěže z hlediska SEO a od toho přeskočil (což mě baví víc) k jejím marketingovým výsledkům.
Říkal jsem si, že je v ČR a SR spousta lidí, kteří SEO umí, ale nemají jej kde pořádně předvést. Nebo neví, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí/kolegy. Konkurence v SEO v ČR je velmi malá, takže nemáte kde a jak porovnávat. A anglické výrazy jsou zase příliš obtížné.
Takže jsme se rozhodli, že vypíšeme SEO soutěž, kde budou všichni optimalizovat od začátku na slovní spojení, které neexistuje – ať si vyzkouší/předvedou, jak jsou dobří.
Nápad, některé texty a návrh vzhledu SEO-SEM.cz jsem vytvořil já. Zbytek textů, optimalizaci a dolaďování dělal Michal Krutiš, který má SEO-SEM.cz na starosti jako celek. Grafiku a kód udělal Marek Moškoř. Programování zajistil Jan Šedo.
A nemůžu zapomenout na ProfiObchody.cz a pana Tomáš Valacha, bez kterého by nebylo o co soutěžit.
- Zúčastnil by ses ty osobně soutěže běžešelemovací řůčovičky?
Asi ano. SEO Challenge bych se nezúčastnil, protože soutěžit se 760 světovými profíky by byla hodně velká práce. Ale v SEO soutěži je nyní 17 lidí, takže pravděpodobnost na výhru je dosti velká.
Seriál: Robert Němec o soutěži běžešelemovací řůčovičky
- RN: Pravděpodobnost výhry je 1:6 [22. srpna 2004 10:34]
- RN: Průběh příprav soutěže běžešelemovací řůčovičky [21. srpna 2004 11:32]
- RN: Kategorie Copywriter [20. srpna 2004 8:18]
- RN: Rozdíly v kategoriích Quicker, Blogger, Player a Stayer [19. srpna 2004 10:00]
- RN: Běžešelemovací řůčovičky nám pomůžou v budování značky [18. srpna 2004 19:56]
- RN: Negativní reklama není dobrá [17. srpna 2004 10:40]
- Rozhovor s Robertem Němcem o soutěži běžešelemovací řůčovičky [16. srpna 2004 14:46]
První týden soutěže běžešelemovací řůčovičky
Michal "CubSEO" Krutiš shrnul na svém blogu v článku První týden SEO soutěže a v článku První týden SEO soutěže a další novinky na webu SEO-SEM uplynulý týden soutěže běžešelemovací řůčovičky.
Mě těší, že jsem na průběžném druhém místě, po nesoutěžní Pixyho stránce. Takže jsem vlastně první ze soutěžících.
Touto cestou bych tak chtěl poděkovat všem, kteří mě v soutěží podpořili, či ještě podpoří odkazem SEO: Běžešelemovací řůčovičky. Děkuji!
Za první týden se přihlásilo 16 soutěžních stránek a z toho 11 soutěží také v kategorii Blogger. Tady bych chtěl podotknout nesmyslnost těch, kteří tak strašně Robertovi závíděli těch 16 zpětných odkazů. Bylo to nutné?
Už je doporučována moje úprava kódu soutěže běžešelemovací řůčovičky. Takže nemusíte už mít nevalidní stránky z důvodu soutěže běžešelemovací řůčovičky.
Na závěr citát CubSEA, který mě velmi zahřál u srdíčka: ;-)
První výherní místo má výborná stránka Petra Weidy
Už vím, jak vypadají běžešelemovací řůčovičky
Chvíli jsem přemýšlel, jak vypadají běžešelemovací řůčovičky, a dospěl jsem k názoru, že běžešelemovací řůčovičky vypadají následovně:

Validní kód soutěže běžešelemovací řůčovičky
Jeden důvod ke kritice soutěže běžešelemovací řůčovičky byl i ten, že soutěžní kód, který je nutno na stránku vložit, je nevalidní. Proto jsem připravil jeho validní XHTML 1.0 Strict podobu:
<!-- SEO SOUTEZ START -->
<div style='width: 131px'>
<img src="http://www.robertnemec.com/images/seo-soutez-logo.png" width="131" height="107" alt="Účastník SEO soutěže - podrobnosti na www.seo-sem.cz" />
<span style='font-size: xx-small; color: #263F9B; font-family: "Verdana CE", "Helvetica CE", Arial, sans-serif;'>Pořádá <a href="http://www.robertnemec.com" title="RobertNemec.com - internetová reklamní agentura se specializací na SEO/SEM">RobertNemec.com</a>
Sponzorují <a href="http://www.profiobchody.cz" title="ProfiObchody.cz - internetový obchod">ProfiObchody.cz</a></span>
</div>
<!-- SEO SOUTEZ END -->
Nový kód schválil Michal "CubSEO" Krutiš, takže se nemusíte bát ho použít.
Zklamání z reakcí k soutěži běžešelemovací řůčovičky
Rád bych se vyjádřil k soutěži běžešelemovací řůčovičky a reagoval tak na řadu záporných reakcí. Na možný spam jsem reagoval minule, nyní se vyjádřím celkově k soutěži, reklamě na Roberta Němce atd.
Nejdříve vidím na celé soutěži hromadu práce. Od samotné myšlenky, přes sepsání webu, po sehnání sponzora. Z toho důvodu mi účast přijde jako poděkování za dobrou zábavu.
Ostatní můžou mít úplně jiný názor a já ho plně respektuji. Bohužel oni už tolik nerespektují nás, co si chceme zasoutěžit, co víme, že to nemá se SEO nic společného, kterým přímo neleží v žaludku Robert Němec.
Jenomže na začátku udělali organizátoři drobnou chybku s poslanými emaily a už se to rozjelo. Kritizováno bylo úplně všechno. Naštěstí se najde i pár rozumných jedinců.
Co nechápu nejvíc je, že tolik lidí závidí Robertovi ty zpětné odkazy. Já osobně jsem ještě nenarazil na soutěž, v které by provozovatel něco nezískal. Robert není žádná dobročinná organizace, chce generovat zisk, být úspěšný a také k tomu vede jeho soutěž.
Vsadil bych se, že kdyby soutěž vyhlásil Dobrý web, tak všichni pějí ódy. Účastní se, soutěží, vyhrávají.
Celý článek je můj osobní pohled (proto to, prosím, respektujte), nemá za cíl někoho urazit.
Seriál: Reakce k soutěži Běžešelemovací řůčovičky
- Nepochopení soutěže Běžešelemovací řůčovičky a SEO [26. srpna 2004 14:31]
- Zklamání z reakcí k soutěži běžešelemovací řůčovičky [11. srpna 2004 14:23]
AdWords reklama
Pokud se podíváte do Googlu na spojení běžešelemovací řůčovičky zjistíte, že se tam objevily také dva inzeráty do AdWords. Jeden má Dušan "Yuhů" Janovský, který propaguje svůj seriál o AdWords. A druhý Dobrý web s textem, který určitě zaujme.

Teď se zdá, že tam teď je pouze Yuhů.
Seriál: AdWords
- SEO neexistuje [1. února 2006 12:30]
- Nový nástroj pro výběr klíčových slov v AdWords [21. října 2005 23:22]
- AdWords částečně na Seznamu [11. února 2005 18:00]
- Pokročilá optimalizace AdWords [26. listopadu 2004 22:58]
- Povzdechnutí nad PPC v Čechách [27. října 2004 8:41]
- Další AdWords reklama: eSlevy [28. srpna 2004 13:31]
- AdWords reklama [11. srpna 2004 10:06]
- České Google Adwords a nový vzhled Googlu [5. dubna 2004 19:52]
- AdWords: cena a konverzní poměr [25. března 2004 6:26]
- AdWords: řazení a míra prokliku [18. března 2004 17:15]
- Seznámení s AdWords [9. března 2004 17:11]
- Jak na Google AdWords [8. ledna 2004 6:49]
Byly propagovány běžešelemovací řůčovičky spamem?
Osobně jsem se dozvěděl o tom, že email, který mi poslal Michal "CubSEO" Krutiš, je považován za spam až od Daniela Dočekala. A docela mě to překvapilo. Jeho názor například sdílí Petr "Pixy" Staníček, či Jirka Macich.
Já osobně jsem zprávu nepovažoval za spam z několika důvodů:
- znám autora - pro mě velmi důležité v posuzování
- bylo to pro mě zajímavé
- a hlavně - nebyl žádný úmysl poslat spam
Poslední bod je úplně nejdůležitější. Proto věřím Michalovi, když říká:
Mrzi mne reakce na emaily co jsem rozeslal blogerum. Opravdu jich bylo 31 a vybiral jsem je z Toplistu .. mezi prvnimi 200, ktere se venuji IT. Ze v kazdem emailu nebylo osloveni byla moje chyba. Slo o to, ze byla jedna v noci a precejen to byla dalsi prace .. kdyz mne jeste dalsi cekala. Ze tam nebyl odkaz na tiskovou zpravu, ale vidim jako velkou chybu a za ni se omlouvam. Uricte to nemel byt SPAM, ale upozorneni blogerum, aby se zapojili a zasoutezili si. Co toho pak nekteri udelali mi nicmene prijde prehnane. Ale chybami se clovek uci. :)
Připojuji se tak k Václavu Štruplovi a Tomáši Hodboďovi.
SEO: Běžešelemovací řůčovičky
Oznamuji spuštění nového weblogu SEO: Běžešelemovací řůčovičky. Jeho cílem je pravidelně informovat o soutěži běžešelemovací řůčovičky. Analyzovat, kdo se jak umisťuje a kdo jak optimalizuje.
Zachovány budou funkce, které znáte z About weblogu a newslogu. Tedy i vlastní RSS kanály. K novým článků se dostanete také přes RSS kanály celého webu About.
Tento weblog bude také sám soutěžit. Chtěl jsem ale, aby byla moje účast něco víc než jedna stránka nebo link farma. Proto jsem se rozhodl pro weblog. Rozhodně bude o čem psát, protože budu mít k dispozici řadu optimalizujících, komentářů ke komentování at.
Budu rád, pokud na můj weblog SEO: Běžešelemovací řůčovičky odkážete a oceníte tak moji snahu. Děkuji.
