Spořící účet ING Konto
12. května 2004 16:21
Registrace do katalogů má smysl
Včera jsem psal, že Registrace do vyhledávačů je přežitek, což se ale nevztahuje na katalogy, spíše naopak. Registrace do nich má stále smysl. A to především do těch velkých. Hlavní výhody jsou:
- Snadno získané zpětné odkazy, u řady katalogů navíc s textem, který si přejete (může obsahovat klíčová slova)
- Zisk nových klientů přes katalogy (podle odvětví se může čas strávený u registrace velmi zúročit, i kdyby byl ten nový klient 1 za rok)
Je opravdu výhodné ty 2 až 3 hodinky si nad tím sednout a projít všechny (nejen ty významné) katalogy. Z principu vám žádný zpětný odkaz nemůže uškodit, takže proč toho nevyužít a něco nezískat?
Seriál: Registrace stránek
- Registrace do katalogů má smysl [12. května 2004 16:21]
- Registrace do vyhledávačů je přežitek [11. května 2004 16:30]
Komentáře
12. května 2004 17:18
1# PePPer
Mate naprostou pravdu. Ten vcerejsi clanek mne trosku rozcilil. Myslim ze jste tam michal dost fulltext s vyhledavanim v katalogu. Mozna se mylim. Vracet se tam nebudu.
Myslim ze tohle zamenil ve svem poslednim clanku o registracich do vyhledavacu i pan Prokop. Respektive vubec se nezminil, ze registrace do katalogu je neco jineho a smysl ma a tim padem i nastroje a firmy ktere toto nabizeji. Nesmime take nazyvat seznam vyhledavacem. Seznam je portal ktery ma jak vyhledavani ve fulltextu, tak katalog, zpravodajstvi, predpoved pocasi a jine. To same Atlas.
Myslim ze tohle zamenil ve svem poslednim clanku o registracich do vyhledavacu i pan Prokop. Respektive vubec se nezminil, ze registrace do katalogu je neco jineho a smysl ma a tim padem i nastroje a firmy ktere toto nabizeji. Nesmime take nazyvat seznam vyhledavacem. Seznam je portal ktery ma jak vyhledavani ve fulltextu, tak katalog, zpravodajstvi, predpoved pocasi a jine. To same Atlas.
12. května 2004 17:30
Přátelé (Petře a PePPere), tvrzení, že registrace do katalogů má smysl, rozhodně neplatí automaticky. To je jako byste řekli, že má smysl si koupit autobus. Co když mi ale pro rodinu stačí jen čtyřmístné auto?
Ano, obvykle se vyplatí registrace do významnějších *bezplatných* katalogů. Jenže takových je jen pár. Převažují katalogy a) bezvýznamné, b) placené. U obou je třeba registraci zvážit, protože může snadno skončit ztrátou.
Ano, obvykle se vyplatí registrace do významnějších *bezplatných* katalogů. Jenže takových je jen pár. Převažují katalogy a) bezvýznamné, b) placené. U obou je třeba registraci zvážit, protože může snadno skončit ztrátou.
12. května 2004 17:40
3# Pavel SPS
Rozhodne za to nema smysl platit, ale predpokladam, ze pro vetsinu webu je lepsi mit odkaz na centru ci seznamu, nez na googlu.. zkratka jejich cilova skupina videla Pollerta nebo psa, rozhodne netusi ze existuje nejaky google (zjednodusene receno).
12. května 2004 18:17
Pavle SPS, většina lidí netuší, že existuje Seznam, Centrum a Pollert. Google je naproti tomu již několik let nejznámější internetová značka.
Potíž je asi v tom, že když píšete "většina webů", máte asi na mysli "vetšina česky psaných webů." Jenže ten můj původní článek, na který Petr Weida včera i dnes reagoval, se týkal webů v angličtině, neboť kritizovaná registrace do vyhledavačů měla být učiněna do vyhledavačů primárně anglo-amerických.
Potíž je asi v tom, že když píšete "většina webů", máte asi na mysli "vetšina česky psaných webů." Jenže ten můj původní článek, na který Petr Weida včera i dnes reagoval, se týkal webů v angličtině, neboť kritizovaná registrace do vyhledavačů měla být učiněna do vyhledavačů primárně anglo-amerických.
12. května 2004 18:33
[2] Marku, tvůj komentář jsem čekal (už jsem se na toto téma bavili na SEO.nawebu). Myslím si prostě, že registrace do těch větších je jasná a ty menší jsou na zvážení, ale IMHO není žádný odkaz na škodu.
Ale, upřímně, by mě zajímalo kdy může registrace do katalogu
"snadno skončit ztrátou." ?
Kromě ztráty času věnované té samotné registraci.
Já jsem prostě popsal svoji zkušenost, že po těch registracích není problém získat JyxoRank kolem 80-100, Tooblar PR kolem 3-4 a pravidelnou indexaci i statických stránek (s malým množstvím nového obsahu) cca dvoudenní. Toť moje zkušenost.
Ale, upřímně, by mě zajímalo kdy může registrace do katalogu
"snadno skončit ztrátou." ?
Kromě ztráty času věnované té samotné registraci.
Já jsem prostě popsal svoji zkušenost, že po těch registracích není problém získat JyxoRank kolem 80-100, Tooblar PR kolem 3-4 a pravidelnou indexaci i statických stránek (s malým množstvím nového obsahu) cca dvoudenní. Toť moje zkušenost.
12. května 2004 18:46
[4] Ono tak ale úplně nevyznělo. Kritizuješ českou nabídku za českých 4900 Kč. Já to pochopil tak, že jsem malá česká firma, slyšel jsem, že existuje něco jako Google a Yahoo. Hmmm tak se do toho registruji.
BTW: Ten dnešní příspěvek není reakcí na ten článek na Dobrém webu. Přesto jsi sám přece psal, že (bezplatná) registrace do vyhledávačů nemá smysl a jedinou vyjímkou je ODP, což je katalog...
BTW: Ten dnešní příspěvek není reakcí na ten článek na Dobrém webu. Přesto jsi sám přece psal, že (bezplatná) registrace do vyhledávačů nemá smysl a jedinou vyjímkou je ODP, což je katalog...
12. května 2004 19:22
Ad [6]: Petře, četl jsi tu nabídku na RegistrujWeb verze Global? Je to nabídka registrace do hlavních *světových* vyhledavačů.
Ad [5]: Ztrátou končí každá obchodní operace, jejíž náklady převyšují výnosy. Pokud tedy registruji web do Yahoo za 300 USD ročně, průměrnou marži z jednoho zákazníka mám 10 USD a konverzní poměr 1 %, musí mi z Yahoo za rok přijít alespoň 3000 návštěvníků, jinak ta registrace skončí ztrátou.
Náklady na registraci do bezplatných katalogů činí max. pár stokorun, působí dlouhodobě a většinou se tedy vyplatí, pokud existuje alespoň nějaká šance, že z nich nějaký zákazník přijde. Takových katalogů je však jen velmi málo (z jihoafrického katalogu asi nikdo nepřijde na web pizzerie v Ostravě).
Navíc i u bezplatných katalogů se mohou náklady na registraci vyšplhat dost vysoko. Typicky nejcennější bývá registrace v oborových katalozích. Jenže najít ty správné může trvat pěkně dlouho. Hodně firem pak nahrazuje své znalosti externí službami a raději platí.
Např. kritizovaná služba Registrujweb.cz má i verzi Home. Stojí 3900 Kč a týká se 11 českých a 5 slovenských katalogů. Vyplatí se nebo nevyplatí? Myslím, že na to nejde obecně odpovědět. Některému projektu ano, jinému ne.
Ad [5]: Ztrátou končí každá obchodní operace, jejíž náklady převyšují výnosy. Pokud tedy registruji web do Yahoo za 300 USD ročně, průměrnou marži z jednoho zákazníka mám 10 USD a konverzní poměr 1 %, musí mi z Yahoo za rok přijít alespoň 3000 návštěvníků, jinak ta registrace skončí ztrátou.
Náklady na registraci do bezplatných katalogů činí max. pár stokorun, působí dlouhodobě a většinou se tedy vyplatí, pokud existuje alespoň nějaká šance, že z nich nějaký zákazník přijde. Takových katalogů je však jen velmi málo (z jihoafrického katalogu asi nikdo nepřijde na web pizzerie v Ostravě).
Navíc i u bezplatných katalogů se mohou náklady na registraci vyšplhat dost vysoko. Typicky nejcennější bývá registrace v oborových katalozích. Jenže najít ty správné může trvat pěkně dlouho. Hodně firem pak nahrazuje své znalosti externí službami a raději platí.
Např. kritizovaná služba Registrujweb.cz má i verzi Home. Stojí 3900 Kč a týká se 11 českých a 5 slovenských katalogů. Vyplatí se nebo nevyplatí? Myslím, že na to nejde obecně odpovědět. Některému projektu ano, jinému ne.
12. května 2004 19:43
[7] Z pohledu nových klientů máš pravdu, to opravdu IMHO nezískám ani jednoho (možná nějakého zbloudilého;), ale pokud jde o zpětné odkazy - a tím i lepší pozice v těch důležitých vyhledávačích Jyxo, Google atd. tak to IMHO smysl (aspoň) nějaký má!
Ale možná zapomínám na to, kdo by takovou registraci prováděl. Majitel asi ne, webdesigner maximálně zaregistruje web do těch hlavních a SEO konzultant má svoje praktiky ;))
Ale přesto, lépe než co dva dny ručně přidávat všechny odkazy do Googlu a Jyxa (viz http://seo.nawebu.cz/200405/0088.html), tak to raději tu kompletní registraci provést...
Ale možná zapomínám na to, kdo by takovou registraci prováděl. Majitel asi ne, webdesigner maximálně zaregistruje web do těch hlavních a SEO konzultant má svoje praktiky ;))
Ale přesto, lépe než co dva dny ručně přidávat všechny odkazy do Googlu a Jyxa (viz http://seo.nawebu.cz/200405/0088.html), tak to raději tu kompletní registraci provést...
24. května 2004 18:35
Registrace v "bezvýznamných" portálech smysl má. Svojí osobní stránku mám mezi haldami ostatních v Atlasu/Centru/Seznamu a také v dmoz a díky tomu v Yahoo directory atd. Kamarádčinu stránku jsem do dmoz neprotlačil, tak jsem si dal tu práci a nacpal ji do všech bezplatných českých a slovenských portálů. Ani ne za měsíc měla Google PR jako ta moje.
1. června 2004 8:53
Dobrý den. Pitváte to tu skoro jako na fórech Česko hledá SuperStar :-)). Nemáte chuť se připojit k takovéto akci http://www.sitelab.cz/registrace-do-vyhledavacu/registrace-do-vyhledavacu.html . S Markem jsem už o tom mluvil, slíbil, že se vyjádří a asi v zápalu jiné práce zapomněl. (Ten text berte s rezervou, je to jen návrh, který mi zabral asi 15 minut.)
1. června 2004 8:56
Ještě k tomu textu. Nejsem normálně tak militantní - výsledkem spolupráce by mohlo být něco měkčího. Ta tvrdost vyplynula asi z té rychlosti.
Další příspěvky
- Aktuální příspěvky
- Novější příspěvky
- Yuhů má komentáře [18. května 2004 15:03]
- Korfbal Prostějov má nový design [18. května 2004 7:05]
- JavaScript na řazení dat v tabulce [12. května 2004 18:07]
- Starší příspěvky
- Registrace do vyhledávačů je přežitek [11. května 2004 16:30]
- CSS position:fixed i v IE [10. května 2004 18:42]
- Online komprimace CSS [7. května 2004 6:48]
- Všechny příspěvky za měsíc květen 2004



